Últimament es parla molt de la bicicleta i de l’aposta que en fa el Comú d’Andorra la Vella, tant a nivell amateur com professional, tant per oci com a mitjà de transport sostenible pel dia a dia. Des de Partit Socialdemòcrata + Independents d’Andorra la Vella ja fa temps que apostem per una mobilitat sostenible, ho hem repetit fins a la sacietat. I la bicicleta, així com altres vehicles de mobilitat personal, com els patinets, n’és una peça clau i cal apostar-hi, però fer-ho de veritat, emmarcant l’aposta en un pla de mobilitat.

El Comú d’Andorra la Vella té la pacificació de la circulació a la parròquia per bandera, i es fan grans obres –fins i tot podríem dir que faraòniques– i remodelacions de carrers amb aquesta justificació. Fins a cert punt, ja ens està bé. Però no podem entendre, ni nosaltres ni bona part de la ciutadania, que s’oblidi de fer un carril bici, o que, quan es planteja, no es faci complint un mínim de condicions. 

Tenim una nova rambla a l’avinguda d’Enclar i a la recta de la Margineda, equipada amb aparells de calistènia per fomentar la pràctica esportiva, però sense un mínim carril per a les bicicletes. També s’han ampliat les voravies al carrer Prada Motxilla i tampoc s’hi ha previst, i això que en aquest carrer hi ha un important centre educatiu i els nostres joves cada vegada es desplacen més amb bicicleta o patinet.

L’aposta per la bicicleta, i per altres vehicles de mobilitat personal, en la qual creiem fermament des de PS+Independents d’Andorra la Vella, s’ha de fer ben feta. Si volem que sigui una opció viable de mobilitat, el carril bici no pot limitar-se al passeig del riu. Necessitem que es dibuixi una xarxa que connecti els principals punts de la parròquia, que aquests estiguin equipats amb elements per poder estacionar les bicicletes i que se’n faciliti un ús segur i responsable. Cal deixar espai per a aquest mitjà de transport als principals carrers de la parròquia.

Tampoc té sentit fer l’aposta per la bicicleta i ja està. Com tampoc podem pacificar el trànsit només fent voreres més amples, reduint carrils de circulació i espais d’estacionament dels vehicles de motor. Cal facilitar que els habitants de la parròquia, i els seus visitants –perquè per Andorra la Vella ens hi movem tots– deixin els seus cotxes i facin ús de mitjans de transport més sostenibles. I això passa també per disposar d’aparcament suficient i econòmic, que no forci l’usuari a fer tombs buscant la plaça més barata, i proper als serveis de transport públic i de lloguer de bicicletes i patinets. 

Aquesta aposta també s’ha de materialitzar amb reunions periòdiques de la comissió de circulació, que no es reunirà per primera vegada en el que va de mandat –prop de dos anys– fins el proper 12 de novembre, o amb la constitució d’una taula de mobilitat parroquial, per buscar i trobar, entre tots, solucions als problemes de mobilitat que té avui Andorra la Vella.