Partit Socialdemòcrata

PS+I proposa crear un reglament de mobilitat i promoció interna pel personal del comú d’Encamp

Crea: 05/05/2016 - 21:27
Imatge d'una sessió anterior del comú.
Els consellers de PS+Independents a la minoria del comú d’Encamp, Joan Sans i Pere Marsenyach, han proposat que es tiri endavant un reglament de mobilitat i de promoció interna per als treballadors de la corporació. En aquest sentit, han recordat que el text ha de servir per posar fi a una certa aleatorietat a l’hora de canviar de lloc empleats, situació que han generat cert malestar entre el personal i que també ha provocat polèmica a nivell polític entre oposició i majoria.
 
La proposta ha sortit arran d’una de les preguntes sobre el personal formulades per la formació. Sans ha recordat que fa temps que, a les sessions de comú, denuncien la forma com s’han realitzat alguns canvis d’ubicació dels treballadors. “El reglament ajudarà a trencar aquesta problemàtica en dibuixar com ha de ser el procés de promoció interna i de mobilitat”, ha destacat el conseller de PS+I, tot assegurant que, a més, “es farà amb uns criteris d’equitat” i permetrà tenir “uns recursos humans més eficients”.
 
Per al polític socialdemòcrata, el futur reglament, a més, ajudarà a evitar situacions de descontentament que alguns dels moviments “unilaterals” produïts els darrers temps han pogut generar entre el personal actual de la corporació. “S’evitaran greuges comparatius i que hi hagi un cert malestar”, ha afirmat Sans.
 
Un altre tema abordant durant la sessió de comú a Encamp ha estat la possible ubicació de futur heliport nacional a la zona propera a la central hidroelèctrica de FEDA. A preguntes de PS+I, la majoria d’UP+DA ha apuntat que, fins ara, només han tingut contactes no oficials amb representants de Govern sobre aquesta instal·lació, però no pas cap comunicació oficial. Per això, els cònsols han optat per no avançar quina serà la seva postura.
 
Des de PS+Independents, s’ha entès aquesta posició. De fet, Sans ha explicat que una de les voluntats de la pregunta era “saber si hi havia hagut aquesta comunicació oficial” que, ha indicat, “serà bo que el seu moment hi sigui”. També ha volgut mostrar prudència a l’hora de valorar la possibilitat que la infraestructura acabi construint-se en aquest terreny. “Quan disposem de tots els informes tècnics que ens permetin avaluar la idoneïtat i si pot arribar a molestar o no, estarem en disposició d’analitzar el projecte”, ha argumentat.